« terug naar vorige pagina

Tips of klacht melden

Klachten

U kunt er wat mee doen! Heeft u een klacht over uw huisarts?
Praat er eerst over met uw huisarts.

Gelukkig zijn de meeste mensen tevreden over de huisarts. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.

Wat kunt u doen met uw klacht?

Bespreek de klacht met uw huisarts.

Probeer eerst het probleem met uw huisarts te bespreken. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van uw huisarts gaat. Als uw huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Komt u er samen niet uit, dan kunt u hieronder lezen wat u vervolgens kunt doen.

De praktijk van Waas, Voskuilen & Lijten is aangesloten bij de klachtenregeling van DOKh.
klik hier voor meer informatie over wat u met uw klacht kunt doen. 
Ook wordt hier verwezen naar de patiëntenorganisatie zorgbelang (telefoon  0900-2437070)

U kunt kiezen voor (hulp bij) een gesprek met de arts, klachtopvang, klachtbemiddeling en de  regionale klachtencommissie.

In de wachtkamer en bij de assistente liggen ook klachtenformulieren. Deze kunnen u helpen uw klacht onder woorden te brengen. Indien u deze bij de praktijk afgeeft, wordt u uiteraard snel daarna uitgenodigd om erover in gesprek te gaan. Wij hopen van uw ervaringen te leren!